Kodeks Samurajski Bushido odcisnął niezatarte piętno na Kyokushin Karate. Nakreślił główne cele etyczne tej sztuki walki, sprawiając, iż jest ona fascynująca dla milionów ludzi na całym świecie. Karate nie służy bowiem – jak to niektórzy usiłują przedstawiać – szerzeniu brutalności i agresji. Jest ono metodą osiągania wewnętrznej harmonii przejawiającej się w stabilności psychicznej, pewności siebie i spokoju. Masutatsu Oyama twierdził, że o ile rozwój fizyczny jest początkiem karate, o tyle rozwój duchowy jest jego celem ostatecznym.

Przysięga - Dojo Kun

  1. Będziemy ćwiczyć nasze serca i ciała dla osiągnięcia pewnego, niewzruszonego ducha.
  2. Będziemy dążyć do prawdziwego opanowania sztuki karate, aby kiedyś nasze ciało i zmysły stały się doskonałe.
  3. Z głębokim zapałem będziemy starać się kultywować ducha samo wyrzeczenia się.
  4. Będziemy przestrzegać zasad grzeczności, poszanowania starszych oraz powstrzymywać się od gwałtowności.
  5. Będziemy spoglądać w górę ku prawdziwej mądrości i sile porzucając inne pragnienia.
  6. Będziemy wierni naszym ideałom i nigdy nie zapomnimy o cnocie pokory.
  7. Przez całe nasze życie poprzez dyscyplinę karate, dążyć będziemy do poznania prawdziwego znaczenia drogi, którą obraliśmy.

Dojo Kun (po japońsku)

  1. Hitotsu : wareware wa, shinshin o renmashi, kakkofubatsu no shingi, o kiwameru koto.
  2. Hitotsu : wareware wa, bu no shinzui o kiwame, ki ni hasshi ni binnaru koto.
  3. Hitotsu : wareware wa, reisetsu o omonji, chojo o keishi, sobo na furumai o tsutsushimu koto.
  4. Hitotsu : wareware wa, shinbutsu o totobi kenjo no bitoku o wasure zaru koto.
  5. Hitotsu : wareware wa, shisujitsu – goken o motte, jiko noseshin o kanyo suru koto.
  6. Hitotsu : wareware wa, chisei to tairyoku to o kojo sase, koto ni nozonde ayamatazaru koto.
  7. Hitotsu : wareware wa, shogai no shugyo o karate no michi ni tsuji, kyokushin ni michi o matto suru koto.